💗 Ghid introductiv de Mindfulness pentru copii (+pliant A4)🧘‍♀️

Mindfulness se referă la A DA ATENȚIE (atenție centrată pe ceva = a te focusa asupra unui element).

Uneori, mintea noastră este mai dezorganizată și ne gândim la tot felul de lucruri în același timp. Prin exercițiu repetat putem observa cum funcționerază atenția noastră și să o îndreptăm pe rând, la alegere, ca pe o lanternă, asupra diferitelor lucruri.

O parte cheie a practicării mindfulness-ului este să avem abilitatea să recunoștem când apar gânduri nedorite în minte și apoi să ne readucem/ concentăm, în mod conștient, atenția asupra momentului prezent.

🧘‍♀️ Exerciții de mindfulness pentru liniștire:

Atunci când te simți agitat sau anxios, poți face exercițiile de mai jos:

✔️ Pasul 1: Asează-te comod pe scaun sau pe pat și relaxează-ți corpul. Poți închide ochii sau să îi ții deschiși. Începe prin a îți plasa mâna pe piept, deasupra inimii. Simte greutatea palmei pe piept și căldura din palma ta cum trece în corp tău, către inima ta ca o îmbrățișare caldă pe care ți-o oferi. Rămâi cu aceasă senzația cât timp ai nevoie.

✔️ Pasul 2 este să acorzi atenție respirației. Inspiră și expiră calm, simțind cum aerul îți intră prin nări, cum se ridică abdomentul și mai apoi cum aerul iese încet printre buzele întredeschise. Respirația ne ajută să menținem un sentiment de calm sau să revenim la o stare mai liniștită.

✔️ Pasul 3: Mai apoi, deschide larg palma și, privind pe rând degetele răsfirate, începe prin a identifica, pe rând, în spațiul din jurul tău:

1: UN lucru pe care îl poți gusta. Ce gust are interiorul gurii tale după?

2: DOUA lucruri pe care le poți mirosi – Dacă ești la birou poți simți mirosul foilor din caiet sau al florilor din vază.

3: TREI lucruri pe care le auzi – Concentrează-ți atenția pe lucrurile pe care le poți auzi în afara corpului tău. Eventual, poți închide și ochii.

4: PATRU lucruri pe care le poți atinge: pământul de sub picioare, textura pulovărului pe care îl porți, frunza unei plante din ghiveciul de la fereastra ta, o jucărie squishy sau un pluș, etc.

5: CINCI lucruri pe care le vezi în jurul tău: un scaun, o pernă, o carte sau orice alt obiect din jurul tău.

🌈 Descarcă A4 ghidul pentru exercițiul de mindfulness

Felicitări! Ai parcurs primele 3 exerciții de mindfulness.

După ce ai terminat exercițiile întrebă-te: Cum mă simt acum? Care este senzația din corpul meu și unde se simte ea cel mai intens?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.